Slottsstadens Konståkningsklubb
Gemenskap - utveckling - glädje

Välkommen till Slottsstadens Konståkningsklubb - den lilla föreningen med det stora engagemanget

SKK bedriver skridsko- och konståkningsskola med grundtanken att alla som vill kan vara med. Sedan föreningen grundades har vår vi lärt tusentals barn och ungdomar att åka skridskor, samtidigt som vi utvecklat konståkare på alla nivåer från nybörjare till elit.

Vår populära skridskoskola håller till på Kockum Fritid och riktar sig till barn och ungdomar från 4 år och uppåt. När skridskoåkningens grunder är på plats kan de som önskar fortsätta i konståkningsskolan där nya, spännande utmaningar väntar på isen. Numera erbjuder vi även vuxengrupper inom konståkning där såväl nybörjare som erfarna är välkomna samt Teamåkning.

SKKs värdegrund, som består av kärnvärden, vision och mission, har tagits fram i samarbete mellan klubbens tränare och styrelse. Värdegrunden speglar det unika i föreningen, samtidigt som den ligger i linje med de grundläggande mänskliga värderingar som återfinns  i Svenska Konståkningsförbundets värdegrund.

Här följer en sammanfattning av klubbens värdegrund.

Kärnvärden

• Glädje, gemenskap, trygghet
  • Varje framsteg räknas
  • Engagemang

Den lilla föreningen med det stora engagemanget.

Mission
Att utveckla barn och ungdomar genom inspirerande träning och aktiviteter, där fokus ligger på att utmana, utveckla och sprida glädje.

Länk till klubbens värdegrund

Skridskoskolan VT2024
2024-01-10 21:45
Skridskoskolan startar åter torsdag 11 januari samt söndag 14 januari.
Våra träningar är på Kockum Fritid följande tider
  • Torsdagar 18.10-19.00
  • Söndagar  10.10-11.00
Obs! Det finns tyvärr inga lediga platser kvar!

Gruppindelning samt förflyttning mellan grupperna görs löpande under terminens gång och bestäms utifrån nivå. Indelningen styrs av tränarna. Gruppindelningen styrs utifrån nivå och ålder. Läsa mer om vad man ska klara för de olika Skridskoskolemärkena som ligger till grund för bedömningen av nivå.

Utrustning och trivselregler

Till träningarna behövs hjälm, vantar och ett par bra konståkningsskridskor, nya eller begagnade. Läs mer under fliken Utrustning & Bra att tänka på.

Obs! Klubben har ingen uthyrning av utrustning.

Vänligen notera att klubben har fotoförbud under träningarna!

Välkomna,

Slottsstadens Konståkningsklubb

Tävlingsverksamhet
Följ klubben på Facebook!
2018-09-10 17:11, Tävlingsverksamhet

Klubben har en sluten grupp på Facebook som heter Slottsstadens Konståkningsklubb. Följ!

2016-10-05 12:24
Nu finns Slottsstadens Konståkningsklubb på Facebook. Följ oss för senaste nytt med mera.

Klubbkläder
Samarbetspartners