SKK Skridskoskola

Att tänka på

• Vill ditt barn lära sig att åka skridskor eller kan redan åka men vill lära sig mer går det bra att anmäla sig till vår skridskoskola. Vi startar nya grupper i skridskoskolan varje år i januari och september.

• Kom i god tid till träningen, räkna med c:a 15 minuter för att knyta skridskor samt ta på sig hjälm, lämplig klädsel och vantar. Det är viktigt att barnen blir anmälda och avprickade vid varje tillfälle.

• Tränaren eller någon från klubben tar närvaro vid varje tillfälle.

• Det är viktigt att komma i tid till träningen! Kommer man för sent stör man de andra åkarna.

• Barnen får endast gå på isen när tränarna väl är på isen och meddelar att det är ok för barnen att också komma ut på isen.

• Föräldrar som tittar på träningen ska befinna sig bakom plexiglaset eller uppe på läktaren för att inte störa träningen.

• Kom ihåg att gå på toaletten innan träning så att det inte blir spring av och på isen under träningen.

• Vänd er gärna till någon styrelsemedlem om ni har frågor, idéer, synpunkter eller om något kan göras bättre i vår verksamhet

Klubbkläder
Samarbetspartners