SKK Skridskoskola

Välkommen till SKKs Skridskoskola

Är du 4-15 år och vill lära dig åka skridskor samt lära dig grunderna i konståkning, då är du välkommen till SKKs Skridskoskola. Våra träningar är i Kockum Fritids ishall.

Skridskoskolan är för barn och ungdomar 4-15 år. Vi har grupper för olika färdigheter.

Barnen ska vara minst 4 år gamla, då brukar de vara stabila och modiga nog att ge sig ut på isen. Det förväntas att barnet fungerar i grupp samt kan ta del av enklare instruktioner.

Gruppindelning samt förflyttning mellan grupperna görs löpande under terminens gång och bestäms utifrån nivå. Indelningen styrs av tränarna. Gruppindelningen styrs utifrån nivå och ålder. Läsa mer om vad man ska klara för de olika Skridskoskolemärkena som ligger till grund för bedömningen av nivå.

Våra träningar är på Kockum Fritid följande tider
  • Torsdagar 18.10-19.00
  • Söndagar  10.10-11.00

Vårterminen 2024 börjar torsdag den 11 januari samt söndag den 14 januari.

Obs! Tyvärr finns det inga lediga platser kvar till vårterminen.

Avgift
  • 1 gång i veckan kostar 1100 kr (fast dag, antingen torsdag eller söndag)
  • 2 gånger i veckan kostar 1700 kr (torsdag & söndag)
Medlemsavgiften tillkommer med 200 kr årligen.
Obs! Det är inte möjligt att ersätta missade träningspass.

Utrustning och trivselregler

Till träningarna behövs hjälm, vantar och ett par bra konståkningsskridskor, nya eller begagnade. Läs mer under fliken Utrustning & Bra att tänka på.

Obs! Klubben har ingen uthyrning av utrustning.

Vänligen notera att klubben har fotoförbud under träningarna!

Välkomna,

Slottsstadens Konståkningsklubb

Gemenskap – utveckling – glädje. På och utanför isen.

Klubbkläder
Samarbetspartners